ANPC
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor
http://www.anpc.gov.ro/
Telefonul consumatorilor
0219551
Aveti o problema? Anuntati in scris comerciantul care a vandut marfa si solicitati rezolvarea problemei. Comeciantul trebuie sa va informeze despre politica de solutionare a reclamatiilor. In cazul in care este vorba de un comerciant dintr-un alt stat membru, va puteti adresa reprezentantului local al Centrului European al Consumatorilor.
În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță(prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.
Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată o exceptie:
- produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă,casa de papusi personalizata la cerere,etc)
- Informatie de mai sus se regaseste pe site-ul Uniunii Europene/Drepturile cumparatorului: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_ro.htm
- Vânzătorul este obligat să vă returneze banii în termen de 14 zile de la primirea cererii dumneavoastră de anulare a comenzii. Rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puțin dovada că le-ați trimis.
- Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Mureş Adresa: Târgu Mureş, Str. Livezeni nr. 7, cod 540472
- Telefon: 0265/254.625 Fax: 0265/255.153
- Reprezentanţii asociaţiilor de consumatori nu au drept de control al operatorilor economici, conform art.42 din O.G. nr. 21/1992
Ordonanța nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi