ANPC

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

http://www.anpc.gov.ro/

Telefonul consumatorilor
0219551

Aveti o problema? Anuntati in scris comerciantul care a vandut marfa si solicitati rezolvarea problemei. Comeciantul trebuie sa va informeze despre politica de solutionare a reclamatiilor. In cazul in care este vorba de un comerciant dintr-un alt stat membru, va puteti adresa reprezentantului local al Centrului European al Consumatorilor.

În UE aveți dreptul de a returna produsele achiziționate on-line sau prin alte mijloace de vânzare la distanță(prin telefon, prin poștă, de la un comis voiajor) în termen de 14 zile, pentru a beneficia de rambursarea integrală a sumei plătite. Nu aveți nevoie de un motiv special pentru a face acest lucru, e suficient să vă răzgândiți.

Perioada de reflecție de 14 zile nu este valabilă în cazul tuturor produselor. Iată o exceptie:

  • produse fabricate la comandă sau personalizate în mod clar (ex. un costum făcut la comandă,casa de papusi personalizata la cerere,etc)
  • Informatie de mai sus se regaseste pe site-ul Uniunii Europene/Drepturile cumparatorului: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_ro.htm
  • Vânzătorul este obligat să vă returneze banii în termen de 14 zile de la primirea cererii dumneavoastră de anulare a comenzii. Rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puțin dovada că le-ați trimis.